Sara Myrvoll (21), bachelorgradstudent i markedsføring ved Høgskolen Kristiania, brukte hovedsakelig Twitter og blogg i forbindelse med valgfaget digital markedsføring.
 
– På bloggen publiserte jeg ulike faginnlegg gjennom semesteret. Twitter-kontoen ble benyttet for å skape et nettverk og delta i faglige diskusjoner. Her twitret jeg også når jeg hadde publisert nye innlegg på min blogg.

– Den ene tweeten plukket det digitale markedsføringsbyrået Semway opp, og de sjekket deretter ut innlegget. De syntes at jeg skrev bra og fattet dermed interesse.

 
Deretter kom Myrvoll i kontakt med Semway via Twitter, hvor de fortalte at de ønsket å snakke med morgendagens digitale hoder. Resultatet endte i et tilbud om praksisplass.
 
– Etter noen e-poster, to intervjurunder og et blogginnlegg som senere ble publisert på deres blogg, ble jeg ansatt som trainee i mai 2015.
 
Myrvoll råder andre til gjøre som henne, men minner om at det ikke nytter å ha en blogg eller en twitter-konto om en ikke benytter plattformene riktig. 
 
– Opprett en fagblogg og en Twitter-konto! Engasjer deg og delta i faglige diskusjoner. Vis hvem du er og hva du kan via bloggen, råder hun.
 
I dag har Myrvoll fått tilbud om fast jobb etter studiene, mye takket være hennes utradisjonelle synlighet og innsatsen i bedriften.