(StudentTorget.no):

Sara Myrvoll (21), bachelorgradstudent i markedsføring ved Høgskolen Kristiania, brukte hovedsakelig Twitter og blogg i forbindelse med valgfaget digital markedsføring.
 
På bloggen publiserte jeg ulike faginnlegg gjennom semesteret. Twitter-kontoen ble benyttet for å 
skape et nettverk og delta i faglige diskusjoner. Her twitret jeg også når jeg hadde publisert nye innlegg på min blogg. Den ene tweeten plukket det digitale markedsføringsbyrået Semway opp, og de sjekket deretter ut innlegget. De syntes at jeg skrev bra og fattet dermed interesse.
 
Deretter kom Myrvoll i kontakt med Semway via Twitter, hvor de fortalte at de ønsket å snakke med 
morgendagens digitale hoder. Resultatet endte i et tilbud om praksisplass.
 
Etter noen e-poster, to intervjurunder og et blogginnlegg som senere ble publisert på deres blogg, ble jeg ansatt som trainee i mai 2015.
 
Myrvoll råder andre til gjøre som henne, men minner om at det ikke nytter å ha en blogg eller en twitter-konto om en ikke benytter plattformene riktig. 
 
Opprett en fagblogg og en Twitter-konto! Engasjer deg og delta i faglige diskusjoner. Vis hvem du 
er og hva du kan via bloggen, råder hun.
 
I dag har Myrvoll fått tilbud om fast jobb etter studiene, mye takket være hennes utradisjonelle 
synlighet og innsatsen i bedriften.  
 

LES OGSÅ: Det første steget mot drømmejobben

Klikk her for å søke blant tusenvis av ledige stillinger