(StudentTorget.no)

Enten du er dreven på spinningsykkel, eller helt fersk finnes det noen punkter det er greit å tenke gjennom før neste økt. 
 
Saltimer er en måte for treningssentrene å få mange medlemmer til å trene samtidig, noe som svært mange benytter seg av, og finner motiverende.
 
Tenk likevel på at når opp mot 60 personer samles i en spinningsal, finnes det like mange individuelle ønsker og behov. Deltar man på en felles treningstime, vil man ikke alltid få det som man selv ønsker. Bidrar du og alle andre deltakere til fellesskapet, blir opplevelsen sannsynligvis bedre!
 
Det finnes endel uskrevne regler du som deltaker burde følge for at dine med-syklister, og instruktøren får fullført timen på best mulig måte. 
 
 

Miniguide til ja og nei i spinningsalen

  • Kom tidsnok til timen. Om du kommer litt sent, ikke gjør så mye ut av deg i det minste..
  • IKKE prat med sidemannen! Når instruktøren bemerker dette, eller folk rundt dere snur seg er det på tide å være stille. Uansett, det skal trenes og ikke prates!! Alle hører dere.
  • Når instruktøren sier at dere må si fra om mikrofonen blir for lav, GJØR DET! Det er ikke farlig å gi et tegn om lyden må heves/senkes. Det går kun utover dere selv om dere venter med å si fra etter timen.
  • Skal du kjøre ditt eget løp, sett deg lengre bak. Det er ingenting i veien for å sitte mer, eller stå på andre steder, men ikke gjør det på måter som forstyrrer de andre. Ta hensyn til de andre på timen. Dette gjelder også de som av ulike årsaker går midt i timen, si fra til instruktører før dere starter, eller sett deg rett ved døra. 
  • Spinning er perfekt #trening for store grupper, fordi ansvaret for å få trent som ønsket til syvende og sist ligger på hver enkelt. Gjør en innsats, og unngå "samvittighetstrening".
  • Bruk tid på å finne en instruktør og time som får deg til å yte maksimalt. Det finnes ikke like mange instruktører som preferanser, men tester du ut ulike timer vil du garantert finne en favorittinstruktør!
  • Har du nye spinningsko bør du komme litt tidligere for å forsikre deg om at du klarer å klikke på skoene i pedalene før instrukøren setter timen i gang. 
  • Ikke ta med mobilen inn i salen, og for all del ikke bruk energi på å sjekke sosiale medier underveis.
  • Om ikke instruktøren går gjennom retningslinjer for innstilling av sykkel og forteller om treningsintensitet og puls, si fra slik at både sykkel og puls/følelse av intensitet ikke ødelegger for prestasjon. 
 
Noen regler dere vil tilføye?
 
 

LES OGSÅ: Her finner du treningssenterne som tilbyr studentrabatt!

Sjekk ut disse studentrabattene:

- 8-10 % rabatt på Mac
- 15 % rabatt i butikk hos Vero Moda, se oversikt butikker
- Få Dagbladet pluss i 12 måneder for 1 krone uten noen forpliktelser
- Norges billigste forsikring for studenter 18-25 år
- Norges billigste mobilabonnement for 3GB og 10GB
- Nelly.com gir 10 % rabatt
- Zalando.no gir 10 % rabatt
- Proteinfabrikken gir 15 % rabatt
- Nytelse.no gir 20 % rabatt
- Junkyard.no gir 12 % rabatt (gjelder også nedsatte varer)
- Les DN digitalt i fire uker for 1 krone
- Dustin Home hjemmeelektronikk med egne studentpriser
- Lensway gir studentrabatt: 10 % på linser og 15 % på solbriller