(StudentTorget.no):

Jeg får veldig ofte spørsmål om hvordan jeg klarer å få til å trene utendørs og alene. Og særlig nå i en ny og mer travel hverdag enn ellers. Veldig mange ønsker å få trent ferdig før resten av dagen starter, eller mellom en koselig helgefrokost og andre helgeplaner.
 
Som oftest er det fantasien, og gamle vaner som setter stopper for å komme i gang med effektive treningsøkter utendørs, eller innendørs i stua for den saks skyld. Gammel vane er vond og vende. Det har jeg stor forståelse for!
 
 
Derfor kommer oppskriften på helgens raskeste treningsøkt her:
 
Denne økten er noe som passet for meg denne uken, og har fokus på styrketrening for nesten hele kroppen. Med en treningsslynge vil øvelsene kunne tilpasses de fleste, noe som også gjelder andre kroppsvektsøvelser. Se gjerne på økten som en bonusøkt i tillegg til dine vanlige treningsøkter resten av uka!
 
  •     Oppvarming med løp over fotballbanen jeg skulle trene ved. Rolige drag til å begynne med, for så å øke hastigheten hver lengde.
Øvelsene under ble utført som supersett i slyngen som var hengt opp i et fotballmål.
  •     Pushups og opptrekk.
  •     Høy roing og flyes i slynge.
  •     Y-opptrekk (hva heter denne øvelsen egentlig?) og bulgarske utfall.
  •     Ettbens knebøy og triceps.

 

 
Øvelsene under ble utført som supersett på benk.
  •     Step-up og dips.
  •     Pistol squat (bremser ned, med hjelp opp) og box jump.
8-10 repetisjoner x 3 serier (6 repetisjoner på pistol squats). Sprint over fotballbanen to ganger før bytte av øvelser, og avslutt med så mange lengder med sprint som du orker som avslutning på økten.
 
 
 
Legg til, eller ta bort så mange øvelser som passer for deg. Varier med ulike øvelser for de musklene som er viktige for deg å trene. Husk at enhver treningøkt bør planlegges med tanke på dine treningsmål, og din treningsstatus her og nå.
 
Jeg var godt fornøyd med denne økten, særlig fordi jeg fikk tid til å bli skikkelig sliten selv om treningsøkten ikke sto i veien for andre koselige planer!
 
 
 
 
Les mer på Helenes blogg KunnskapsrikTrening.com

 - Eller følg Kunnskapsriktrening på Facebook og Instagram!

 

20 % rabatt på menger av pensum

Adlibris gir 20 % rabatt på menger av pensum (Gjelder ikke fastprisede bøker utgitt i 2018)
Pensumgaranti - Finner du ikke pensumboka? Få gavekort Les om pensumgarantien

Registrer deg som studentkunde og få alle fordelene med å være Adlibris studentkunde:
- Alltid fri frakt
- Alltid maks rabatt og lave priser
- Mulighet til å dele opp betalingen
- Velg blant Norges og Nordens største bokutvalg
- Billig studiemateriale


Register deg som studentkunde


Sjekk også ut disse studentrabattene:


- 8-10 % rabatt på Mac
- 15 % rabatt i butikk hos Vero Moda, se oversikt butikker
- Få Dagbladet pluss i 12 måneder for 1 krone uten noen forpliktelser
- IF Skadeforsikring - Norges billigste forsikring for studenter 18-25 år
- Norges billigste mobilabonnement for 3GB og 10GB
- Nelly.com gir 10 % rabatt
- Zalando.no gir 10 % rabatt
- Proteinfabrikken gir 15 % rabatt
- Nytelse.no gir 20 % rabatt
- Junkyard.no gir 10 % rabatt (gjelder også nedsatte varer)
- Les DN digitalt i fire uker for 1 krone
- Dustin Home hjemmeelektronikk med egne studentpriser