«Det hender at jeg finner frem forskningsartikler vi brukte på masteren og deler det med kolleger», sier Jesper. Han tok en Master i Markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania.

Navn og alder:

Jesper Haugan. 25 år (født i 1990).

Kommer fra:

Født og oppvokst i Bergen. Har bodd i Oslo i 6 år.

Studert:

Jeg studerte først Bachelor i Markedsføring og deretter Master i Markedsføringsledelse. Før det tok jeg Ex. phil. og Ex. fac. ved Universitetet i Bergen.

Jobb:

Prosjektleder i TNS Gallup

Hva jobber du med og hva går jobben din ut på?

Jeg jobber som prosjektleder i TNS Gallup. Det vil si at man har ansvar for prosessen fra tilbud til leveranse av markedsundersøkelser. Samtidig jobber jeg også som del av team for andre prosjekter der jeg ikke er prosjektleder. Stillingen er variert, og består i alt fra kundekontakt, til analyse og rapportering.

Det er en spennende jobb, særlig fordi jeg jobber mot mange ulike kunder og bransjer. I tillegg trives jeg godt fordi jeg har ansvaret for neuromarketing-undersøkelsene TNS Gallup gjennomfører, og det er dette området jeg har størst interesse for.


Hvordan fant du denne jobben?

TNS Gallup tok kontakt med Høyskolen Kristiania for å få tips om potensielle traineer. Programdirektøren ved masteren foreslo da meg og en medstudent som kandidater. Etter at jeg hadde jobbet som trainee i 1,5 år fikk jeg tilbud om stilling som prosjektleder.

Hva var interessant med akkurat dette firmaet og denne stillingen?

Denne bransjen var interessant fordi markedsanalyse er det som ofte utgjør beslutningsgrunnlaget for markedsførere i helt andre deler av næringslivet. Derfor er det generelt lurt å ha kjennskap til feltet.