Har du noen gang tenkt på hvordan Ruter optimaliserer din kundeopplevelse? Det har vi fått et lite innblikk i. Før jul fikk vi nemlig bli med inn i Ruter sitt “hemmelige rom” hvor vi presenterte vår siste skoleoppgave!

Etter fremføringen ble vi med på en workshop som avslørte Ruters kreative teknikker og arbeidsmetoder. Det hemmelige rommets fire vegger var dekket av post-it-lapper, blueprints, tankekart, Customer Journey Maps og illustrasjoner.

Men hvordan havnet vi egentlig i Ruter sitt hemmelige rom?
Det hele startet med at vi hadde faget Sosiale merkevarer og åpen innovasjon, med Nicholas Ind på Høyskolen Kristiania. Faget handlet om å danne et nettsamfunn for co-creation, og bestod av forbrukere som hadde en interesse for den samme merkevaren.

Nettsamfunnet var en facebookgruppe, der vi skulle få forbrukerne til å dele sine meninger. Vi serverte dem kreative utfordringer og mulighet til å utdype sine frustrasjoner og gleder. Disse samtalene skulle til slutt bli grunnlaget for idémyldring og gi forbrukerne mulighet til å komme med ideer for Ruter.


Denne oppgaven høres flott ut, men manglet likevel noe. Hvorfor skulle vi gjøre alt dette om ingen fra Ruter skulle se det?

Vi kontaktet selvfølgelig Ruter, og spurte om de ville observere samtalene på nettsamfunnet, samt lese eksamensoppgaven straks den var klar. Dette viste seg å bli vår inngang i Ruter sitt hemmelige rom, samt oppgavens og nettsamfunnets suksess!

Gjør mer enn du blir fortalt!
Du lurer kanskje hvorfor på denne informasjonen er relevant for deg? Da vi var ferdig med fremføringen for Ruter ønsket vi å dele vår erfaring videre. Det er utrolig mange flinke studenter på Høyskolen Kristiania, og dette er ikke første gang at noen går utenfor oppgavenes rammer og yter det lille ekstra.

LES OGSÅ: Still spørsmål til fagansvarlig Bachelor i Tjenestedesign

På Høyskolen Kristiania får du muligheten til å prøve, feile og prøve igjen. Vi deler dette med deg for å vise at det er mulig å bruke studietiden til noe mer enn bare karakterer. Ved å strekke deg etter mer, kan du oppnå et solid nettverk som du kan dra nytte av senere, i tillegg til personlig utvikling. På Høyskolen Kristiania får du muligheten til å prøve, feile og prøve igjen. Dette er stedet hvor vi kan vokse, finne ting vi liker og til slutt blir best på.


Alle bilder er tatt av Live M. L. Kvelland.

Les mer om Bachelor i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling