Linda har alltid vært glad i å formidle og snakke med mennesker - derfor ønsket hun en utdannelse innen markedsføring, salg og ledelse.

Navn og alder:

Linda Wetter, 21 år

Kommer fra:

Nittedal

Studerer: Bachelor i Markedsføring og salgsledelse ved Høyskolen Kristiania i Bergen

Hvorfor valgte du dette studiet?

Det var ikke før jeg tok markedsføring på videregående at jeg skjønte hvilke retning jeg ville gå senere i livet. Alt jeg hadde i tankene før dette var at jeg ville jobbe i kontakt med mennesker, eller med å forstå dem. Hvorfor vi gjør som vi gjør, og hva som påvirker oss er alltid noe jeg har funnet fascinerende. Dette var blant annet noe jeg ville få muligheten til å lære mer om i markedsføring.

Jeg har også alltid vært glad i å formidle og snakke med mennesker. Å formidle et budskap til andre mennesker handler på mange måter om å selge et budskap. Når tiden nærmet seg for å ta et valg viste jeg at jeg ville studere noe innenfor markedsføring, salg og ledelse. Jeg husker enda den dagen en venninne fortalte meg om Høyskolen Kristiania og studiet som hun selv vurderte å søke.


Hvordan er en vanlig studiedag for deg?

En vanlig studiedag for meg er fylt med mye moro! Trygghet, spenning, humor, vennskap, interesse og nærhet er noen nøkkelord jeg kan bruke for å beskrive mine studiehverdager. De er innholdsrike, og ikke noe jeg ville vært for uten. Klassemiljøet, de engasjerte foreleserne på Høyskolen Kristiania og atmosfæren på skolen gjør dagene mine til noe jeg senere vil se tilbake på med et smil.

Hva slags case jobber dere med?

Jeg er på mitt første år, og er allerede i gang med mitt fjerde case. Å jobbe med case er utrolig gøy, og hjelper meg med å lære pensum utover det å bare lese bøkene. Jeg syntes selv caset vi hadde i Serviceledelse nå i høst var veldig gøy. Vi skulle fungere som mystery shoppers og besøke en bedrift vi selv hadde valgt. Vi måtte innom bedriften flere ganger for å evaluere servicen og kartlegge hvordan det fysiske miljøet påvirket forventningene våre. Jeg likte dette caset fordi det inneholdt en praktisk del i tillegg til oppgaveskrivingen.

LES OGSÅ: Markedsføring og merkevareledelse - Studentintervju Pernille

Hva liker du best med å studere i Bergen?

Det jeg liker best med å studere i Bergen er sjarmen. Byen har alt på en plass, man kan gå over alt og det er alltid like koselig når man kommer over en liten sidegate du enda ikke har sett. De gamle trebygningene, fjellene og havet gjør denne byen til noe unikt. Studentmiljøet i denne byen er også noe jeg setter stor pris på.



Skolen her i Bergen er en mindre høyskole, noe jeg liker veldig godt. Det gode miljøet på skolen vår strekker seg lengre enn til klassen, det er spredt over hele skolen. Du blir ikke bare kjent med de du går i klasse med, du blir også kjent med de som går på andre studier og de som går i klassene over og under deg. Derfor blir jeg alltid møtt med et smil og et hei på skolen! Jeg flyttet Bergen uten å kjenne noen, men det tok ikke lang til før jeg følte at Bergen var hjemme.

LES OGSÅ: Glenn har drømmejobben til Obama


Hva ønsker du å jobbe med etter studiene?

Jeg syntes studiet er utrolig spennende og kan tenke meg å fordype meg enda mer. Så en master er noe jeg sikter mot først og fremst, enten her på skolen eller i utlandet. Etter en master er jeg litt usikker på hvor veien vil gå. Kanskje jeg vil utdanne meg mer, eller kanskje jeg begynner i jobb. Jeg har kanskje ikke alle aspektene ved fremtiden min planlagt, men jeg vet at jeg gleder meg masse, både til videre studier og eventuelle jobber jeg kommer til å møte på. Jeg er glad i studiet mitt, og ser frem til årene videre med det.



Vil du studere markedsføring?

På Høyskolen Kristiania finner du noen av landets beste forelesere innen markedsføring. Foreleserne på Høyskolen Kristiania har utgitt en rekke bøker, artikler og kronikker, og blir ofte brukt som eksperter av mediene. Mange har også lang fartstid fra næringslivet og dette preger undervisningen som ofte berikes med praktiske caser. Høyskolen tilbyr flere studier innenfor markedsføring:

LES OGSÅ: Markedsføring og salgsledelse - Foreleser Nils


BACHELOR I MARKEDSFØRING OG MERKEVARELEDELSE | BACHELOR I MARKEDSFØRING OG SALGSLEDELSE | MASTER I MARKEDSFØRINGSLEDELSE