Tjenestedesign er en metodisk og kreativ tilnærming for å levere helhetlige, nyttige og attraktive tjenester med hovedvekt på brukerens opplevelse.

Tjenestedesignere er kreative problemløsere som tar i bruk designmetodikk og en brukerorientert tilnærming for å skape gode brukeropplevelser i en globalisert verden som er nærmest omgitt av tjenester. Å ta toget om morgenen, abonnere på en strømmingstjeneste eller gjennomføre netthandel er eksempler på tjenester vi benytter oss av i hverdagen.

I Norge jobber 80 % i tjenesteytende sektor, og behovet for forbedrede og nye tjenester blir stadig større.

Tjenestedesign = Brukeren i sentrum
Ved å sette brukeren i sentrum jobber tjenestedesignere systematisk med å kartlegge brukeropplevelser, systemer og funksjoner, slik at de kan avdekke frustrasjoner, flaskehalser og problemområder.

Basert på denne innsikten forsøker de dernest å forbedre eller omdefinere hele tjenesteforløpet ved å utforme en ny brukerreise gjennom nye kontaktpunkter (både analoge og digitale) mellom virksomheten og brukerne.

Som tjenestedesigner må du derfor kunne jobbe helhetlig og interdisiplinært for å imøtekomme organisatoriske utfordringer på en kreativ måte.

LES MER OM BACHELOR I TJENESTEDESIGN ELLER STILL SPØRSMÅL TIL RANVIR UNDER.

Annonse:

Start din amerikanske bachelorgrad i Norge

Du fortsatt søke! American College i Moss rett utenfor Oslo er det perfekte stedet å starte for deg som vil studere i USA! Vi gir deg en smidig overgang til det amerikanske utdanningssystemet.

Som student hos oss tar du ett år med fag i Norge, før du fullfører bachelorgraden din ved et universitet i USA. Etter å ha bestått studiet ved American College, er du garantert plass ved et av våre åtte samarbeidsuniversiteter! Du kan også søke fritt på ALLE andre skoler i USA. Les mer, fyll inn kontaktskjema eller søk her. Se film under for å se hvordan det fungerer hos oss:


Annonser:

 
Studer i Oslo, Bergen eller på nett. Les mer om våre bachelor-, master og årsstudier innen: