(StudentTorget.no):

Navn: Cathrine Røsseland
Alder: 32 år
Utdanning: Designinstituttet i Oslo (privat fagskole), BA i Estetiske studier ved UIO.
Gründeridé: Parfymemerket DoubleYou Perfume

Hva går ideen ut på?

Å lage et økologisk parfymemerke med et sterkt konsept forankret i egen livshistorie.

Hvordan kom du på den?

Mitt første møte med Zanzibar i 2009 ble veldig inspirerende duftmessig, og jeg ønsket å bygge videre på en idé som handlet om å ha røtter to så forskjellige steder som Afrika og Norge. Etter å ha møtt en fransk parfymemaker ved en tilfeldighet fikk jeg en mulighet til å gjennomføre ideen.

Hvilke ambisjoner har du?

Bygge et sterkt multibrand som driver både med business og pleasure.

Hvorfor kommer du til å lykkes?

Merket er tuftet på en genuin interesse for det jeg driver med, og jeg har vært villig til å ta personlig økonomisk risiko for å komme i gang. Dessuten har jeg venner og fantastiske medarbeidere på laget som fungerer på en dugnadstanke og at "hjelper jeg deg, så hjelper du meg". De har alle egne prosjekter hvor vi kan trekke på hverandres hjelp.


Hva jobber du med akkurat nå?

Vi utvikler en tredje duft samtidig som jeg jobber med å få på plass europeisk og amerikansk distribusjon.

Hvorfor ønsker du å jobbe med dette?

Jeg liker tanken på at det finnes noe som ikke hadde eksistert i verden, hadde det ikke vært for meg.

Hvor er du om fem år?

Da er merket utvidet til å inneholde hud- og hårpleie og selges i 50 land, i de beste butikkene samt i egne.

Hvilke forbilder har du i norsk næringsliv? Og hvorfor?

Petter Stordalen (Choice Hotels) og Ørnulf Høyer (Høyer) er glade gutter som husker å ha det moro samtidig som de er kompromissløse på det de driver med. Det liker jeg.

Hva er den store karrieredrømmen?

Drive eget firma.

Hva er den største utfordringen akkurat nå?

Alle pengene er knyttet opp i produksjon av produktene, og nå må produktene ut i butikk om pengene til å videreutvikle firmaet skal komme inn. Men det er bare å legge stein på stein, Rom var ikke bygget på en dag.
 


LES OGSÅ: De lager bokrevolusjon på mobilen

LES OGSÅ: - Vi har en utrolig god idé som løser et stort problem

Denne saken er hentet fra Campus Karriere som kom ut tidligere i høst