Hva gjør en kundekonsulent / kunderådgiver
Arbeid som kundekonsulent passer godt for en som har en egen interesse for service, du må kunne håndtere mye informasjon og til tider stor pågang på arbeidsplassen. En kundekonsulent arbeider med å kommunisere mellom en bedrift (f. eks et telefonselskap) og bedriftens kunder (kjøpere av tjenesten). Kundekonsulentens oppgave er å bevare bedriftens produkt og intensjoner utad på en slik måte at kunden synes produktet fremdeles er attraktivt. Det innebærer frekventert kommunikasjon med store brukergrupper over e-post, telefon, men i enkelte tilfeller også ved oppmøte.
Krav til kundekonsulenten er derfor en unik evne til å arbeide spontant, imøtekommende og effektivt på en slik måte at kunden oppfatter bedriften som mottakende og inkluderende, og dermed får lyst til å fortsette å bruke deres tjenester.
Kundekonsulent er ingen spesifikk utdannelse, men krever omstillingsevne, lytteregenskaper og forståelse for kundens behov og eventuelle misnøye i hektiske situasjoner.
Arbeidsoppgaver:
• Ta i mot innkommende telefonsamtaler
• Produktinformasjon
• E-post håndtering
• Ad hoc kontor oppgaver
Kvalifikasjoner:
• Meget gode norsk kunnskaper, muntlig og skriftlig
• Punktlig og lojal
• Egen interesse for service
Utdanning / kompetansekrav - Kundekonsulent / Kunderådgiver
Studievalg.no - Relaterte studier til Kundekonsulent / Kunderådgiver
Jobbmuligheter - Kundekonsulent / Kunderådgiver
KarriereStart.no - Temaside Kundekonsulent / Kunderådgiver
KarriereStart.no - Stillingsannonser Kundekonsulent / Kunderådgiver
KarriereStart.no - Arbeidsgivere Kundekonsulent / Kunderådgiver
Takk til / Kilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|