Hva gjør en Eksportmedarbeider

Som eksportmedarbeider, vil dagene bestå av kundeoppfølging på mail og telefon.  Arbeidet består av planlegging og tilrettelegging av transport i inn og utland, saksbehandling, support og oppfølgning av forsendelser.

Ofte jobber man selvstendig, og det er viktig å ha gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, når kundemassen strekker seg over hele verden og man vil være et viktig bindeledd.

Som eksportmedarbeider, får man muligheten til å jobbe i et meget profesjonelt miljø og ofte i bedrifter med solid økonomi.

Det finnes gode muligheter for egenutvikling og arbeidet byr på mange utfordringer innen fagområdet.

 

Utdanning / kompetansekrav - Eksportmedarbeider

Arbeidet krever vanligvis ingen konkret utdannelse, men stor grad av selvstendighet, løsningsvilje og effektivitet.

 

Jobbmuligheter Eksportmedarbeider

Les mer om jobbmuligheter for yrket Eksportmedarbeider:

 

Lønn

Det er vanskelig å si noe generelt om lønnsnivået.