Hva gjør en Eksportmedarbeider
Som eksportmedarbeider, vil dagene bestå av kundeoppfølging på mail og telefon. Arbeidet består av planlegging og tilrettelegging av transport i inn og utland, saksbehandling, support og oppfølgning av forsendelser.
Ofte jobber man selvstendig, og det er viktig å ha gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, når kundemassen strekker seg over hele verden og man vil være et viktig bindeledd.
Som eksportmedarbeider, får man muligheten til å jobbe i et meget profesjonelt miljø og ofte i bedrifter med solid økonomi.
Det finnes gode muligheter for egenutvikling og arbeidet byr på mange utfordringer innen fagområdet.
Utdanning / kompetansekrav - Eksportmedarbeider
Arbeidet krever vanligvis ingen konkret utdannelse, men stor grad av selvstendighet, løsningsvilje og effektivitet.
Jobbmuligheter Eksportmedarbeider
Les mer om jobbmuligheter for yrket Eksportmedarbeider:
- KarriereStart.no - Temaside Eksportmedarbeider
- KarriereStart.no - Stillingsannonser Eksportmedarbeider
- KarriereStart.no - Arbeidsgivere Eksportmedarbeider
Lønn
Det er vanskelig å si noe generelt om lønnsnivået.